חוות דעת פופולאריות על צמיגים לרכב

 מספר נקודות עליהן יש להקפיד ברכישת צמיגים לרכב

 

לעולם אל תרכשו צמיג לרכב אשר תאריך הייצור שלו גבוה משש שנים . תאריך הייצור מוטבע בספרות על גבי הצמיג, כאשר שתי הספרות האחרונות מציינות את שנת הייצור. הסיבה לכך שאין לרכוש צמיגים אשר יוצרו לפני יותר משש שנים, היא שאיננו יכולים לדעת מה הם תנאי האחסון בהם שהו הצמיגים. אפילו שהצמיגים לא היו בשימוש, ייתכן כי הם אוחסנו בשמש או בלחות גבוהה, או בתנאים אחרים אשר גרמו להם לאבד מאיכותם. ניתן להקל ראש בנושא כאשר מדובר בצמיגים איכותיים מאוד של חברות מוכרות. צמיגים אלה מגיעים באריזות מיוחדות אשר שומרות עליהם מפני פגעים ונזקים שונים, ולכן ניתן לאחסנם בתנאים רבים ומגוונים.

צמיגים במבצע

לאחר החלפת צמיגים חשוב לבצע איזון גלגלים. בטיחות הנסיעה שלכם ברכב תלויה במרכיבים שונים, כאשר אחד המרכיבים הבולטים הוא יציבות הרכב. איזון כללי של הצמיגים יבטיח לכם נסיעה בטוחה ויציבה. אגב, יש לבצע איזון גלגלים גם לאחר פגיעה משמעותית בגלגל, או כאשר מרגישים רעידות בהגה. צמיגים הם מאוזנים כאשר רכיבי ההגה, הבלמים והמערכות השונות שבאות עימם במגע, מתואמים יחדיו. כמו כן, הצמיגים חייבים להיות מורכבים באופן תקין על גבי החישוק.

מבצע 4 צמיגים

נהגים רבים מזלזלים בנושא או מעניקים את הבחירה בידי המוסך או הפנצ'ריה שלהם. התוצאה עשויה להיות סכנה לנוסעי הרכב, סכנה להולכי רגל, והוצאות גדולות יותר על תחזוקת הרכב ותשלומי הדלק. העיקרון החשוב ביותר הוא שלצמיגים יש חשיבות עליונה בכל הקשור לבטיחות הרכב שלכם. אם תסתכלו על הצמיגים כפי שאתם מסתכלים על הברקסים או המנוע, תבינו עד כמה חשוב להקפיד על רכישת צמיגים לרכב איכותיים ועל תחזוקתם השוטפת.

מבנה הצמיגים

לאחר שקיבלתם מידע בסיסי בנוגע לרכישת צמיגים לרכב, חשוב כי תקראו קצת על האופן בו הצמיגים המודרניים בנויים. הדבר חשוב, משום שידע על מבנה הצמיגים יעזור לכם לענות על שאלות בסיסיות וחשובות בנוגע להתקנתם ותחזוקתם, כמו גם לחשיבות שיש ברכישת צמיגים איכותיים לרכב כגון צמיגי קונטיננטל , צמיגי גודייר , צמיגי מישלין .
ראשית, חשוב להדגיש כי צמיגים בנויים משלושה חלקים עיקריים: שפה, סוליה ודופן.

יבואן צמיגים לרכב

הצמיגים המודרניים הם, ברוב הגדול של המקרים, צמיגים רדיאליים ונטולי אבוב פנימי. הם נחשבים לסוג הפופולרי ביותר, והם בנויים בצורה של חגורות רוחביות.
הצמיגים המודרניים מורכבים מתערובות סודיות של חומרים רבים. לכל חומר יש תכונות ייחודיות, כמו גם חסרונות ייחודיים.

מה שעושה צמיג טוב הוא מבנה מאוזן מבחינת היתרונות והחסרונות של החומרים המרכיבים אותו. לדוגמא, הניילון, מרכיב פופולרי בצמיגים רבים, הוא חומר עמיד וחזק. אולם, החיסרון הגדול שלו הוא היותו רך, כך שבעת מגע עם הקרקע הצמיג מקבל צורה שטוחה במקום מעוגלת. בעוד ש"חיסרון" זה דווקא מהווה יתרון במרוצי שטח, הוא אינו מתאים לשוק הפרטי, ולכן הניילון אינו מהווה מרכיב עיקרי בצמיגים לשוק זה.

מחירון צמיגים

חוות דעת על צמיגים לרכב

מחירון צמיגים מעט שונה ממחירון של צמיגים לרכב בזול מסוגים אחרים, זאת משום שמדובר בכלי מסיבי, הצמיגים גדולים הרבה יותר ולכן גם נחשבים ליותר יקרים. למעשה צמיגים לטרקטור מתחלקים לשני סוגים: צמיגים קדמיים וצמיגים אחוריים. הצמיגים הקדמיים שומרים על היגוי ועל דרך הנסיעה, בעוד הצמיגים האחוריים מאפשרים לטרקטור למנף את הכוח שלו ולשאת את המשקל הכבד בהתאם לתנאי השטח.

צמיגים לטרקטור
צמיגים המותקנים על ציוד הנדסי כבד, כמו טרקטורים לדוגמא, שונים בתכלית מצמיגים לרכב פרטי או צמיגים לאופנועים. המספור של צמיגים המותקנים בטרקטור והחלוקה המתבצעת לפי סוג העומס משתנים

מדריך לנהג

בחירת צמיגים לרכב במבצע

זה אולי נראה פעוט, אך למעשה, צמיגים לרכב מאפשרים לכם לחסוך בדלק, ליהנות מאיכות נסיעה ואחיזת כביש טובה יותר וכמובן – לשמור על בטיחות הנסיעה. לפניכם המדריך המלא לבחירת צמיגים לרכב, אשר יוכל לסייע לכם רבות כאשר עולה הצורך להחליף את הצמיגים באוטו.

1. בחירת ביצרן צמיגים מוכר – ישנם יצרנים שונים וספקים שונים של צמיגים לרכב, אבל תמיד טוב לבחור בטובים ביותר, ולכן, הקפידו לבחור אך ורק צמיגים המיוצרים על ידי יצרנים מוכרים ובעלי תו תקן. בחירה בצמיג שמיוצר על ידי יצרן מוכר, יבטיח לכם את טיב הצמיג ואת איכותו.

2. שנתון ייצור הצמיג – חשוב מאוד לבדוק את שנתון הייצור של הצמיג, אשר מוטבע על גבי הצמיג בארבע ספרות אשר מייצגות את שנת הייצור ואת השבוע השנתי בו יוצר הצמיג.

3. מידות הצמיגים – צמיגים מגיעים בגדלים ומידות שונות, לכל רכב את גודל הצמיג המתאים לו, תוכלו לבדוק זאת בספר הרכב, והקפידו שתהייה התאמה בין גודל הצמיג לרכב שלכם.

4. זוג צמיגים – אם אתם מחליפים צמיג אחד לרכב, קידמי או אחורי, מומלץ יהיה לבחון את האפשרות של החלפת הצמיג המקביל לו, על מנת ליצור התאמה מלאה ובטיחותית.

 

צמיגי שטח

צמיגי שטח מקסיס מסידרת MUD. 100,000 ק"מ לסט של צמיגי Maxxis Bighorn, על פי חשמלאי ומכונאי הקירור בוב סטוקס , ששינויים לסדרה 76 Landcruiser טויוטה תועד על ידי פעולה נהיגה מגזין אוסטרלית 4WD .
בוב מקבל לקרוא על היכולות בשטח של צמיגי Maxxis דגם "בוץ" בשביל מסעותיו למקומות עבודה במקומות כפריים , והוא מאוד התרשם מהביצועים ותוחלת החיים שלהם . לאחר שכבר כיסה 80,000 ק"מ הוא מתכנן להמשיך בנהיגה עוד 20,000 ק"מ נוספים לפני יחליף אותם.

בדיקת צמיגים לרכב

כן, בצמיגי טייר דיל ישמחו לבדוק עבורכם את הצמיגים בדיקה מקצועית. במידה ויתגלו בעיות בצמיגים תוכלו לקבל עזרה בבחירת צמיגים חדשים והחלפתם.

קיבלתי הצעה לצמיגים זולים במיוחד, אמרו לי שמדובר בסטוק ישן ולכן המחירים נמוכים. הבטיחו לי שאלו צמיגים חדשים שמעולם לא היו בשימוש. האם כדאי לי לקנות אותם?

בשום פנים ואופן לא! צמיגים ישנים הם דבר מסוכן מאוד! אתם טועים לחשוב אם נדמה לכם שבלאי של צמיג נמדד מהרגע שהוא נוסע על הכביש. הצמיג מתבלה אופן טבעי גם כאשר הוא נמצא במחסן. הוא אולי לא נראה בלוי כמו צמיגים משומשים אך לאחר מספר שנים הוא נחשב צמיג בלוי גם אם לא היה בשימוש.

משמעות הסימונים על הצמיג

צמיגים תוכלו למצוא סימונים שונים אשר הוטבעו עליהם. לא אסביר עכשיו על כל הסימונים אלא רק על שניים חשובים במיוחד. הראשון הוא הסימון של מידות הצמיג, זהו סימון בינלאומי שתמיד נראה אותו דבר. חשוב שהצמיגים שלכם יהיו במידה המתאימה. הסימון השני החשוב הוא תאריך הייצור של הצמיג המסומן על ידי 4 ספרות המציינות את השבוע בו